بسوی ظهور

اِلَهِی عَظُمَ البَلآءُ وَ بَرِحَ الخَفآءُ ، وَ انکَشَفَ الغِطآءُ ، وَ القَطَعَ الرَّجآءُ ، وَ ضَاقَتِ الاَرضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ ، وَ اَنتَ المُستَعَانُ وَ اِلَیکَ المُشتَکیَ ، وَ عَلَیکَ المُعَوَّلُ فِی الشِدَّةِ وَ الرَّخآءِ ، اَلّلَهُمَّ صَلِّ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، اُولیِ الاَمرِ الَّذینَ فَرَضتَ عَلَینَا طاعَتَهُم ، وَ عَرَّفتَنَا بِذَلِکَ مَنزِلَتَهُم ، فَفَرِّج عَنَّا بِحَقِّهِم ، فَرَجاً عَاجِلاً قَریباً کَلَمحِ البَصَرِ اَو هُوَ اَقرَبُ ، یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ ، اِکفِیَانِی فَاِنَّکُمَا کَافیانِ ، وَ انصُرَانِی فَاِنَّکُمَا نَاصِرَان یَا مَولَانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ ، الغَوثَ الغَوثَ الغَوثَ ، اَدرِکنِی اَدرِکنِی اَدرِکنِی ، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ ، العَجَلَ العَجَلَ العَجَلَ یَا اَرحَمَ الرَّاحِمِینَ ، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ اَلِهِ الطَّهِرِینَ.

                                                       ترک گناه !!

شخصی از حضرت آیةالله بهجت رضوان‌الله تعالی علیه می‌پرسد: "چه کنم که در معنویات آن‌قدر موفق باشم که صاحب کشف و کرامت گردم؟"

آن پیر روشن‌ضمیر در پاسخ می‌فرمایند: "کسانی که از مقداری معنویات برخوردار بودند، دنبال کشف و کرامت نمی‌رفتند. عاشق مقامات عرفانی و کرامات نباشید، گاهی این جور کارها شما را به جهنم می‌برد! انسان باید در این مسیر انسانیت و کسب معارف، اهل مراقبه باشد و تا به مراقبه نرسد، فایده‌ای ندارد!" (کتاب پرسش‌های شما و پاسخ‌های آیةالله بهجت، جلد دوم)

واقعیت آن است که حضرت آیةالله بهجت که خود اهل کرامات بودند و اساتیدی اهل کرامت و مکاشفه داشتند و چه بسا شاگردانی اهل کرامت پرورش داده باشند، افراد را از مسیر پرخطری پرهیز داده‌اند که طمع بی‌جا در آن می‌تواند مشکلات عدیده دنیوی و اخروی ایجاد کرده و گاه انسان را به ورطه علوم غریبه و حتی رابطه با برخی موجودات غیبی که دشمن انسان هستند، بکشاند.

بنابراین، این عارف برحق، همواره تاکید می کردند که راه واقعی عرفان "ترک گناه" است و چون این امر که البته ساده هم نیست حاصل شد، بقیه خیرات به سوی انسان سرازیر می‌شود.

به واقع کرامت شیعه به قرآن و عترت است و با وجود این دو به چیزی نیاز ندارد، هر چند که آنان که خالصانه پای در این راه نهند و از طمع به عجایب بپرهیزند، خداوند آنان را مشمول رحمت کرده و کراماتی نیز نصیبشان می‌کند، آن‌گونه که نصیب آیةالله بهجت فرمود: "الذین جاهدوا فینا، لنهدینهم سبلنا"

+ نوشته شده در پنجشنبه 22 دی1390;ساعت  18:55;  توسط حامی ولایت «ترمه»;  | 

از آقا شیخ محمد علی (ره) از شاگردان آقا میرزا محمد تقی (قدس سره) نقل شده که برای نماز شب بیدار شدم و در اطاق را باز کردم تا برای تطهیر بیرون بروم .دیدم برف آمده و نمی شود بیرون رفت.لذا تقریبا از نماز شب آن شب منصرف شدم و برگشتم که بخوابم . ولی از سوراخ لوله بخای اطاق صدایی شنیدم که گفته شد:

عاشقی شیوه مردان بلاکش باشد...

منبع : کتاب نکته های ناب از آیت الله العظمی بهجت

 

+ نوشته شده در جمعه 8 آبان1388;ساعت  17:59;  توسط حامی ولایت «ترمه»;  | 

آیت الله بهجت در یکی از بیانات خود می فرمایند:

شاید حکمت تکرار نماز ، علاوه بر تثبیت ، سیر باشد ؛ به این نحو که هر نمازی از نماز قبلی بهتر ، و نماز قبلی زمینه ساز نماز بعدی باشد .نظیر این که غرض صحیح انسان برای این که به خدمت امام (ع) برسد ، باید این باشد که به خدمت امام (ع) برسد ، ولی رسیدن به خدمت امام (ع) موجب زیادتی معرفتش به امام (ع) می شود.

دوستان ، آیت الله بهجت بعد از سالها تجربه و ریاضت و شب زنده داری و اتصال به قدرت باری تعالی به این نتایج و حرف ها رسیده است.یه کم خودمونی تر بگم ؛ به زبون خودمون ؛ حتماً یه چیزی می دونه که این حرفا رو می گه .

بیاین یه کم به حرفای بزرگانمون گوش کنیم. ضرر نمی کنیم ، بیاین از این به بعد نمازمون رو اون جوری که ایشون گفتند بخونیم ، مطمئنم نتیجه می گیریم.

یا حق.

+ نوشته شده در پنجشنبه 9 مهر1388;ساعت  12:38;  توسط حامی ولایت «ترمه»;  | 

لزوم صبر برای رسیدن به مقصود

در رسیدن به مقصود باید صبر کرد . کسی که به جایی وارد می شود و زبان اهل آنجا را نمی داند ُ باید صبر کند تا کم کم به مقصود برسد. در صبر حالت خوف و رجا نهفته است و دلیل آن این است که کارها از جای دیگر ناشی می شود و انسان خود ُ کاره ای نیست و قِوام صبر به این است که انسان حصول کاری را بخواهد اما در وقت دیگری حاصل شود.

برگرفته از کتاب نکته های ناب از آیت الله العظمی بهجت

 

 

+ نوشته شده در پنجشنبه 26 شهریور1388;ساعت  6:7;  توسط حامی ولایت «ترمه»;  | 

هر گونه کپی برداری از مطالب " به سوی ظهور "با ذکر منبع بلامانع است**التماس دعا**.